Friday, September 16, 2011

30 Dis 2007 ( 21 Zulhijjah 1428H ), Ahad:


Hari Ke 34.


1:19 pagi:  Antara detik-detik terakhir di Mekah sebelum pulang ( 2 hari sebelum pulang).  Menghabiskan masa sepenuhnya di Masjidil Haram.  Video di bawah menunjukkan bagaimana lantai marmar di keliling Kaabah di cuci semasa orang masih lagi sedang bertawaf ketika saya sedang beriktikaf di bumbung Masjidil Haram (tingkat 2).




7:56 pagi:

Gambar-gambar dan video-video di bawah diambil di kawasan bertanda merah dalam gambar di bawah:






Restoran Pakistan bersebelahan Masjidil Haram yang menjual roti canai berkuah kari kambing.  Sungguh sedap sesekali pekena roti canai panas-panas.







Persekitaran Masjidil Haram di Jalan Al- Shamiah.  Bangunan-bangunan di dalam video sudah tiada lagi sekarang dan ianya hanya tinggal kenangan abadi.













1 comment:

  1. As salam tuan haji. Saya baru saja sudah membaca blog tuan. Saya amatbersyukur kerana terjumpa blog tuan kerana saya juga pergi dgn kt24 rayhar. Saya amat terasa dgn tiap detik perjalanan tuan haji kerana saya telah melaluinya bersama detik dgn tuan haji. sayangnya waktu itu saya tidak terdetik utk bergambar utksimpanan sendiri. Saya cukup bersyukur terjumpa blog tuan haji. Dapat juga melepas rindu kepada hotel al hafiz. Sayadan suami ditempatkan di hotel al hafiz. Saya di sini meminta izin untuk save beberapa gambar hotel dan beberapa detik perjalanan tuan haji.
    Terima kasih.

    ReplyDelete